TOTS AL CARRER EL 13 DE NOVEMBRE

Avui, tots els prejudicis que interessadament llancen per desqualificar a la joventut han demostrat la seva més absoluta falsedat. A pesar de que la climatologia no ha acompanyat, amb la majoria del territori de l’Estat sacsejat per fortes pluges, vent i un descens acusat de les temperatures, la primera mobilització convocada pel Sindicat d’Estudiants, avui 22 d’octubre, en defensa de l’educació pública i per un futur digne per la joventut ha sigut un èxit absolut.

La vaga ha tingut un seguiment en els instituts públics del 96% dels estudiants. A la universitat l’aturada ha rondat el 70% dels estudiants. Podem afirmar rotundament que de no ser per les intenses pluges, hauríem tingut el moviment estudiantil més important des de les mobilitzacions contra la guerra imperialista d’Iraq.

A Barcelona han participat més de 5.000 estudiants, també sota la pluja. Al final de la manifestació, han fet una intervenció els companys dels sindicats de professors USTEC i CGT, i un dirigent dels conductors de TMB. En un ambient de entusiasme i combativitat permanent, tot i la pluja que ha acompanyat tota la manifestació. A Tarragona, 200 estudiants han recorregut els carrers, amb parlaments al final de sindicalistes de la petroquímica de Tarragona.

A Madrid la manifestació ha sigut heroica. Sense parar de ploure en tot moment, prop de 10.000 estudiants hem exigit que la crisi la paguin els capitalistes. A la manifestació també va parlar una treballadora acomiadada del Gregorio Marañón, un representant del comitè d’empresa de Telemadrid i un altre del comitè d’empresa del Canal d’Isabel II, un representant de CCOO de la universitat i una dirigent dels estudiants mexicans.

Altres manifestacions importants han sigut les de València, amb 2.500 estudiants, Granada també 2.500; Santiago de Compostela, 2.000. 1.500 a Málaga i a Vigo, 1.200 a Bilbao, gairebé 1000 a Palma de Mallorca, i així fins a 40 localitats del conjunt de l’Estat. En totes l’ambient era molt combatiu. A més a més, al llarg dels recorreguts els treballadors que podien veure als estudiants es contagiaven de l’entusiasme que caracteritzava les manifestacions.

Els estudiants rebutgem els atacs que pateix l’educació pública: LEC, Plans de Bolonya, enduriment de la selectivitat i contrarreforma de FP. Però no només això. Els estudiants i joves no permetran que la crisi la pagui la classe obrera. És vergonyòs que el govern del PSOE regali als banquers milions i milions d’euros mentre l’atur augmenta. Després no hi ha diners per l’educació pública o per la sanitat. Quina vergonya!

És incomprensible que en aquest context, els dirigents sindicals no estiguin lluitant. S’ha d’unificar totes aquestes lluites: educació, sanitat, lluita contra l’atur, els EREs, etc. CCOO i UGT han de convocar ja una VAGA GENERAL de 24 hores arreu de l’Estat.

Per la nostra part, la lluita continua: el 13 de novembre tornarem a prendre els carrers. A Catalunya, el 13 de novembre la vaga és conjunta entre estudiants i professors, convocats pels sindicats de professors USTEC, CGT i ASPEPC (que tenen el 70% de la representació sindical a l’educació pública). Tornem a fer una crida als dirigents de CCOO i UGT a que no s’equivoquin de barricada, i en comptes de situar-se del costat de la llei de privatització (LEC), el que han de fer és sumar-se a la convocatòria de vaga del proper 13 de novembre per reclamar una llei educativa en defensa dels fills dels treballadors

Barcelona, 22 d'octubre