Prou d'abusos de la jerarquia de l'Església i de la Conselleria del PP!
¡Els que no triem Religió no volem ser penalitzats!

http://sindicatdestudiants.net/images/stories/1211359189_f.jpgVolem donar a conèixer la greu situació que s'està produint en els grups de 1º Batxillerat. La gran majoria dels estudiants hem triat no rebre classe de Religió. Fins a ara, com en molts altres instituts, aquesta assignatura s'impartia a última hora, amb el que la majoria que no la donàvem podíem eixir abans.
La direcció del centre ha rebut injustificables pressions per part de la Conselleria d’Educació, que es fa portaveu dels interessos de la cúpula de l'Església Catòlica. Des del dimarts dia 2, la gran majoria dels estudiants que no volem Religió hem de romandre en l'aula, sense poder disposar del nostre temps, i sense ni tan sols rebre cap matèria, ja que no hi ha recursos per a això.
Açò és absolutament intolerable. Se'ns penalitza per no triar Religió. No només ens amenacen amb l'infern, sinó que en vida ¡ens condemnen a perdre el temps tancats en l'aula! Amb aquesta mesura la Conselleria i els bisbes volen fer més atractiva la seua assignatura.

Des del Sindicat d'Estudiants estem a favor d'una educació pública, de qualitat, democràtica i per descomptat laica. Respectem les creences religioses de cadascú, però pensem que els quals vulguen haurien d'educar-se en aqueixes creences fora dels centres públics, en seminaris, esglésies, etc. Per altra banda, denunciem que l'assignatura de Religió és utilitzada en molts casos per a adoctrinar ideològicament, ja que els professors són seleccionats per la jerarquia religiosa, i aquesta està profundament compromesa amb causes reaccionàries, abanderant posicions com l'oposició als preservatius, al dret al matrimoni gai, o al dret a l'avortament. Els bisbes s'han manifestat una vegada i una altra del costat del PP. Fa poc va esclatar l'escàndol de les declaracions de José Ignacio Munilla, bisbe de Sant Sebastià, qui va dir en la SER que ‘existeixen mals majors que el que aqueixos pobres d'Haití estan patint; és un mal més gran el que nosaltres estem patint; hem de plorar per nosaltres, per la nostra pobra situació espiritual’. Amb aqueix menyspreu per la vida humana, la seua trajectòria reaccionària (donant suport a dictadures sagnants com les de Franco, Hitler o Pinochet), i la seua moral endarrerida i hipòcrita, és normal que els jefazos de l'Església no atraguen a molts joves a les seues classes de Religió.

Exigim la Religió fora dels centres públics i per descomptat no anem a acceptar que se'ns penalitze per no voler ser adoctrinats. Exigim que la situació torne a ser l'anterior, i que puguem anar-nos abans de l'institut i disposar del temps com nosaltres mateixos decidim.

En aquest sentit, proposem prendre les mesures de pressió que siguen necessàries. Proposem a tota la comunitat educativa, estudiantes de tots els grups, professors, pares, que ens mobilitzem. Proposem també a l'equip directiu que no cedisca a les pressions i que restablisca la situació anterior; contarà amb tot el nostre suport, enfront de la Conselleria. Finalment, denunciarem públicament i en la resta de centres educatius aquest greu atac als nostres drets, demanant solidaritat dels nostres companys.