Signa la resolució de denúncia

A l'atenció de Fernando Grande-Marlaska, Ministre de l'Interior

A l'atenció de José Manuel Franco, delegat del Govern en la Comunitat de Madrid

A l'atenció d'Irene Montero, Ministra d'Igualtat

Les i els sotasignats volem manifestar la nostra consternació després de conèixer la multa de 700€ imposada a la portaveu de l'organització feminista Lliures i Combatives, Ana García, per part del ministeri de l'Interior. La causa de la multa és haver portat megafonia a la manifestació feminista del 8 de març de 2019 a Madrid.

Lliures i Combatives és una de les organitzacions més representatives del moviment feminista entre el jovent. En els últims anys ha mostrat la seva determinació incansable en la lluita contra la violència masclista i contra qualsevol forma d'opressió de gènere i discriminació al col·lectiu LGTBI.

Lliures i Combatives, juntament amb el Sindicat d'Estudiants, ha impulsat les vagues generals feministes que han buidat les aules d'instituts i universitats en les jornades del 8 de març dels últims anys. Ha promogut les manifestacions massives contra la sentència als violadors de La Manada, i ha dut a terme una àmplia lluita per a la posada en marxa d'una assignatura d'educació sexual inclusiva i en llibertat que combati efectivament el masclisme i la LGTBIfòbia.

Ana García ha rebut nombrosos atacs públics des de les files del PP i de Vox —incloent insults vexatoris— per la seva dedicació a la causa de la dona i la justícia social, en la línia de la infame campanya duta a terme contra el moviment feminista i el govern PSOE-UP culpant la manifestació del 8M de la pandèmia de la Covid-19.

Per això entenem que aquesta multa és una acció completament inexplicable, i inacceptable, venint d'un govern que públicament es presenta com a defensor de la igualtat i els drets de les dones. És una contradicció manifesta declarar-se feminista i al mateix temps sancionar —utilitzant la nefasta Llei Mordassa— a aquelles que batallem tots els dies per conquistar els nostres drets. I Ana García és una de nosaltres.

Per tot això, les i els sotasignats exigim al Ministre d'Interior la retirada immediata de la multa a la companya Ana García i el respecte a la llibertat d'expressió i diversitat del moviment feminista.

Signa la resolució de denúncia

Consulta diverses de les signatures de suport aquí

Llegeix l'entrevista a l'Ana García aquí