http://sindicatdestudiants.net/images/stories/9%20de%20juny%20mani%20contra%20represi%F3%20val%E8ncia%203.jpgAquest migdia la policia nacional ha carregat violentament contra els concentrats enfront de les Corts Valencianes. La càrrega ha sorprès per la seva brutalitat i perquè en cap moment els centenars de protestants congregats van tenir la més mínima actitud que donés una excusa a la força armada.

La concentració, aprovada en l'assemblea del 15-M, tenia per objectiu denunciar el nou cicle d'una institució plena de polítics corruptes que obeeixen fidelment les lleis del sistema. És un sarcasme que els suposats dipositaris de la sobirania popular, en particular els diputats del PP, tinguin paüra a aquest mateix poble que diuen representar, en actitud ferma i contundent però pacífica.

Denunciem la repressió policial i la detenció de cinc manifestants, alhora que  mostrem tot el nostre suport i solidaritat als 10 ferits, entre els quals es troba un company amb el braç trencat i una dona de 55 anys que ha hagut de ser traslladada a l'Hospital Clínic amb contusions en cara i cap.

Davant aquests fets exigim la dimissió d'Ana Botella, delegada del Govern,  i del subdelegat, Luis Felipe Martínez, que ha donat a entendre que tot ha començat perquè un agent ha respost a una "provocació" en haver estat anomenat repressor per part d'un manifestant. Després d'aquestes lamentables declaracions, el Subdelegat de Govern ha justificat la intervenció demanant “comprensió per als Cossos i Forces de Seguretat” per la gran càrrega de treball que tenen.

Des del Sindicat d'Estudiants anunciem, com ho anuncien tots els participants, que la lluita seguirà fins aconseguir els seus justs objectius: una vida digna per a la majoria de la societat, trencant amb la dictadura de banquers i grans empresaris. Tots i totes a les manifestacions del 19!

Des de la plataforma Democràcia Real Ja, a través de Twitter, es fa una crida a concentrar-se aquesta tarda a les 20.15 davant la subdelegació del Govern al carrer Colón de València, com a forma de repulsa davant la repressió i brutalitat policial soferta aquest migdia.