Signa aquí la resolució de suport

O si ho prefereixes descarrega-la aquí i envia-la tu mateix

Punxa aquí per veure el vídeo de la batuda

El dimecres 6 de juny el nostre company Tohil Delgado, exsecretari general del Sindicat d’Estudiants i membre d’Esquerra Revolucionària, seurà al banc dels acusats al Jutjat Penal nº8. S’enfronta a una pena de tres anys de presó per “atemptat a l’autoritat”. El seu crim és haver acudit en auxili d’una jove immigrant de 21 anys que estava sent salvatgement colpejada per la policia en una batuda racista.

Aquest fet va ocórrer l’any 2010. El nostre company podia haver passat de llarg i mirar cap a una altra banda, però no ho va fer. De la mateixa manera, els familiars de la xica —també d’origen equatorià— van tractar d’evitar l’agressió i van acabar tots ells, junt a Tohil, retinguts als calabossos durant 39 hores. Al seu arrest, trasllat i durant el temps que van romandre detinguts van ser víctimes de colps, amenaces de mort i insults de caràcter racista. No van rebre aigua ni menjar durant més de 8 hores. No se’ls va permetre comunicar-se amb ningú. Però això, malauradament, no és un cas aïllat. Ha sigut i és la realitat quotidiana per a moltes persones migrants que són víctimes de la persecució policial i les batudes racistes als nostres barris, en les quals són tractats de forma deplorable sense que respecten els seus drets ni la seua integritat física.

Sobre el nostre company pesa una petició de tres anys de presó per aixecar-se contra un acte brutal i injust. Dos dels policies que el van agredir insisteixen en el fet que van ser ells els agredits, encara que hi existeixen vídeos —que els veïns, alarmats, van gravar des de les finestres— en els quals s’aprecia perfectament que l’única violència va estar per part de la policia. Una vegada més estarem davant una realitat cada vegada més estesa, la de tractar les víctimes com a botxins.

Aquesta gran injustícia tampoc és un cas únic, ni de bon tros. Tots els dies som testimonis de cóm s’utilitza la justícia per a colpejar qualsevol que s’aixeca contra la desigualtat, que denuncia la injustícia i que tracta de canviar-la. Les presons són, darrerament, destí de rapers, tuiters, sindicalistes i activistes de l’esquerra per aquest senzill motiu. Al mateix temps, polítics i empresaris corruptes, parents de monarques i altres personatges influents, defensors del règim, de la precarietat, del masclisme i dels desnonaments campen com si res. Però no ens faran callar.

Des del Sindicat d’Estudiantes i Lliures i Combatives cridem a totes i tots els que enteneu que aquesta situació no es pot mantenir ni un minut a solidaritzar-vos amb el nostre company. Si Tohil Delgado és condemnat a presó, serà una condemna contra tots aquells que lluitem als carrers. Us demanem que difongueu aquest cas, que signeu la resolució de protesta demanant la seua absolució i que seguiu ocupant els carrers i donant la batalla contra l’opressió a què ens condemnen a la majoria.

Us convidem a totes i tots a participar a la concentració de solidaritat per l’absolució de Tohil i la resta d’acusats el dimecres 6 de juny front al Jutjats Penal (C/ Julián Camarillo nº 11, Madrid) i a estendre la solidaritat tan lluny com pugueu. Amb la pressió social podem evitar que es dugui a terme aquesta injustícia.

Prou de masclisme i racisme policial!

Si toquen a un, responem tots!

OMPLE EL FORMULARI I ENVIA LA TEVA RESOLUCIÓ