L'extrema dreta a Catalunya passa a l'acció. Des de fa diverses setmanes representants del PP, Vox, Ciutadans i Valents (escissió de Ciutadans) animen les manifestacions a la plaça de la Bonanova de Barcelona, exigint el desallotjament del Kubo i la Ruïna, dos centres socials autogestionats. Desenes de coneguts feixistes de la ciutat han secundat aquesta crida, ostentant simbologia nazi, cantant consignes masclistes contra Ada Colau i fent la salutació del sieg heil.

Una vegada més la dreta i ultradreta, recolzada i aclamada pels grans mitjans de comunicació capitalistes, tornen a aixecar la bandera de la "lluita contra la okupació" per agitar públicament i portar el problema de l'habitatge al seu terreny. Intenten generar un fals alarmisme social (la grandíssima majoria d'ocupacions són d'immobles propietat de bancs) i criminalitzar així la lluita en defensa d'un habitatge digne.

Tal com assenyala El Salto Diario: "Els habitatges ocupats sense contracte representen un 0,34% del total. I la xifra d'ocupacions suposadament conflictives, unes 8.500, és absolutament ridícula davant les més de 700.000 famílies desnonades."

El fals problema de l'ocupació

Els edificis són de la SAREB, una entitat bancària creada pel PP el 2011 amb diners públics després de salvar els beneficis dels grans bancs. La SAREB traspassa a preu de saldo milers de pisos de la seva propietat a fons voltors i grans immobiliàries perquè continuïn especulant i fent un negoci descomunal amb el dret a l'habitatge.

El Kubo i la Ruïna porten anys funcionant sense cap conflicte amb els veïns i veïnes. La Ruïna, per exemple, ofereix servei de biblioteca, estudi de gravació, gimnàs..., i és punt de trobada de diferents associacions del barri, com el Sindicat d'Habitatge de Cassoles.

Però aquesta campanya no és només per mera agitació en època electoral. Molts dels dirigents promotors d'aquestes concentracions, són al seu torn, accionistes, gerents o directors de sucursals bancàries, empreses immobiliàries, etc. Algun exemple, Gonzalo de Oro-Pulido (candidat de Vox a l'alcaldia) va ser assessor de Banc Sabadell i de LiberBank i actualment és CEO de la immobiliària RBS GLOBAL CONSULTING S.L. O també Eva Parera (candidata del partit Valents) advocada i empresària, filla d'Antonio Parera, president, entre altres propietats de CONSTRUCCIONS BOSCH PASCUAL SA (constructora) per citar alguns exemples.

Per a ells, l'habitatge no és més que una oportunitat d'or per fer enormes negocis, i per això actuen així. I passa el mateix amb aquests "creadors d'opinió" com Ana Rosa o Susana Griso, que oculten el drama de les famílies desnonades i els suïcidis, i donen veu a grups obertament nazis com Desokupa.

Fora feixistes de la Bonanova! Prou repressió als que lluiten per un habitatge digne!

La banda de matons feixistes de Desokupa ha organitzat i participat destacadament en les protestes ultradretanes. Desokupa, una empresa que treballa colze amb colze amb entitats financeres, grans propietaris i fons voltors, i que campa lliurement amb total impunitat, amenaçant i donant pallisses a la gent, i es vanaglòria públicament dels seus contactes amb les forces i cossos de seguretat de l'Estat. Una impunitat evident que ha suposat que les denúncies contra aquesta autèntica banda criminal caiguin en sac foradat.

Tot i que van anunciar per tots els mitjans que desallotjarien els edificis, van fracassar en el seu objectiu. Centenars de joves, veïns i antifeixistes es van mobilitzar en resposta a les provocacions ultradretanes, en una gran demostració de força. Aquest és el camí, la lluita i la mobilització.

Tot i tractar-se d'una manifestació totalment pacífica, els Mossos d'Esquadra dirigits per la Conselleria d'Interior van reprimir la mobilització antifeixista a cop de porra, provocant desenes de ferits. Aquesta repressió ha estat defensada des de fa mesos pel tinent d'alcalde de seguretat, Albert Batlle (designat pel PSC), que ha arribat a dir que el que hi ha als edificis ocupats és una "banda de salvatges", promovent que els nazis de Desokupa se sentin legitimats per actuar amb total impunitat.

El mateix Xavier Trias (Junts) no ha tardat a presumir de la repressió que sota el seu mandat van fer els Mossos als col·lectius socials de Can Vies al barri de Sants. Impunitat per als feixistes, repressió per als activistes en defensa d'un habitatge digne. Quina vergonya!

L'Ajuntament d'Ada Colau no ha de permetre ni un minut més aquesta situació! No es pot defensar el dret a l'habitatge amb un tinent d'alcalde que protegeix la ultradreta i reprimeix a cop de porra els que lluitem per un habitatge digne!

El problema real de fons, i del qual són responsables i part aquests agitadors de la reacció, és la impossibilitat d'accedir a un habitatge digne. Cal un pla de xoc que no es quedi només en paraules i en mesures cosmètiques. Per acabar amb aquesta lacra cal expropiar bancs, grans constructores i empreses immobiliàries i crear ampli parc d'habitatge públic amb un lloguer assequible per a garantir el dret a l'habitatge per a totes les famílies treballadores.

Però això només es podrà aconseguir mitjançant l'organització i la lluita als carrers.

TOT EL NOSTRE SUPORT I SOLIDARITAT A LES COMPANYES I COMPANYS DEL KUBO I LA RUÏNA