http://sindicatdestudiants.net/images/stories/stop_represio.jpgEl dimarts 14 de juny, dos militants de les CJC i del PCPE van ser detinguts per la policia mentre es trobaven en el local que aquesta organització té en Candás i traslladats a la comissaria de Gijón. Ahir a la nit desenes de membres d'organitzacions sindicals i de l'esquerra ens acostem per a conèixer les raons d'aquest desplegament policial.

En aquest moment es donava avís de detenció per a altres tres militants més de les CJC i del PCPE que avui dimecres 15 de juliol al matí es van presentar en aquesta comissaria. Avui a les 13:00 h. va haver una concentració enfront de la Delegació de Govern a Oviedo i dos dels detinguts han estat alliberats després de prestar declaració.

Se'ls acusa d'haver llançat còctels molotov contra dos caixers automàtics de Riaño i Lada (Langreo) en la matinada del passat 15 de gener. En virtut d'una possible aplicació de la Llei antiterrorista, els detinguts seran traslladats a l'Audiència Nacional. Tant des del PCPE com aquests companys han denunciat ja això com un muntatge policial, negant completament l'acusació, que a més és contrària a la manera d'actuar d'aquesta organització.

Des del Sindicat d'Estudiants exigim la immediata posada en llibertat sense càrrecs dels detinguts.

Així mateix ens solidaritzem amb aquests companys, així com amb tota la militància de les CJC i del PCPE. Denunciem, a més, la forma que s'han portat a terme aquestes detencions, particularment l'actitud dels agents que es van presentar en el domicili d'un dels companys amenaçant a la seva família amb fer saber a tots els veïns per què se li buscava si no es presentava en la comissaria. Aquesta conducta, juntament amb el fet que se'ls negués l'assistència d'una advocada en els primers moments i que se'ls imputi un delicte de “terrorisme”, quan els supòsits fets poden jutjar-se com un simple delicte de danys, demostra l'acarnissament que estan patint aquests companys.

Des del Sindicat d'Estudiants sabem que això no és cap casualitat. El context en el qual es produïxen aquests fets és el del procés de mobilitzacions més important dels últims anys, en un moment que als treballadors i les seves famílies se'ns imposa pagar una crisi que no hem provocat, també es busca criminalitzar a aquells lluitadors, militants o organitzacions que s'enfronten dia a dia a les retallades i la degradació de les nostres condicions de vida. L'experiència recent a Astúries resulta clarificadora referent a això. En un moment que la lluita és més necessària que mai, la detenció i empresonament dels companys de la CSI Cándido i Morala fa uns anys apuntava ja en aquesta adreça, la de la repressió i els càstigs exemplars davant el conjunt del moviment obrer i els sectors més combatius de la societat, utilitzant per a això tota la legislació que s'ha vingut desenvolupant amb l'excusa de la lluita contra el terrorisme.

Per tot això manifestem el nostre més ferm suport a les manifestacions i concentracions que es convoquin per a denunciar aquest atropellament contra els drets democràtics bàsics i fem una crida a totes les organitzacions sindicals i polítiques de l'esquerra, al conjunt dels treballadors i de la joventut a mobilitzar-se en defensa d'aquests companys i contra la repressió als quals lluiten.