Pancarta Tots Som CremonaFora la policia dels centres d'estudi!

Ahir, 3 de setembre, al Col·legi Públic Ciutat de Cremona, d'Alaquàs (València), es va produir un fet gravíssim. La Generalitat d'Alberto Fabra, i el delegat del Govern de Rajoy, van fer ús de l'únic argument encara a la seva disposició per intentar aturar la mobilització en la seva contra: la policia nacional.

Un nombrós grup de pares del col·legi, recolzats per sindicalistes i pel Sindicat d'Estudiants, va acompanyar els nou nens la escolarització dels quals en el Cremona impedeix la Conselleria. La lluita de la comunitat del Cremona contra l'eliminació de l'última línia que queda, és a dir, contra la desaparició del centre, és un referent per al moviment educatiu del País Valencià i de tot l'Estat. Les mares, pares i docents van aprovar al juny ignorar la decisió arbitrària, injusta i antidemocràtica de la Conselleria, que fent cas omís d'ells i del Consell Escolar Municipal va imposar l'escolarització d'aquests nou nens en un altre col·legi, separant-los així dels seus germans.

La determinació dels membres de Tots Som Cremona és clara: no pararan fins a garantir la pervivència del centre. Davant d'aquesta decisió, Alberto Fabra i la seva consellera M. José Català han tingut la poca vergonya de pressionar la directora perquè expulsés del centre als nou nens i d'utilitzar la Policia Nacional per expulsar també als pares. També van ser expulsats els sis mestres aturats que es van oferir per atendre gratuïtament als nous alumnes.

Els dirigents corruptes del PP han demostrat ja moltes vegades no tenir cap tipus d'escrúpols en la utilització de la repressió, però l'entrada de la policia en una escola pública és una fita en la seva trajectòria reaccionària. Si creuen que ens acovardirà ho tenen clar: no ho van poder fer a la primavera valenciana i no ho faran ara.

Més que mai, és imprescindible que tot el moviment s'expressi en suport al Cremona, organitzant una extensa campanya de solidaritat. Els sindicats han declarat la seva solidaritat amb el col·lectiu, és el moment d'anar més enllà. Proposem a STEPV, CCOO, a UGT, a FAPA-València, a la Plataforma per l'Ensenyament Públic, a les diferents plataformes, a concretar ja un calendari d'assemblees centre per centre, i a nivell de cada localitat, a votar resolucions de suport al Cremona, a convocar una primera manifestació, que també inclogui totes les reivindicacions de defensa de l'educació pública, i a convertir la vaga convocada a tot l'estat pel Sindicat d'Estudiants dels dies 21, 22 i 23 d'octubre en una vaga general de tota la comunitat educativa.

Fora la policia dels centres d'estudi! Solidaritat amb el Cremona!
¡Escolarització immediata i en totes les seves condicions dels nou nens del Cremona!Pla per acabar amb els seus barracons en un any.
Ja n'hi ha prou d'eliminació de línies i unitats en la xarxa pública!
¡Eliminació de totes les retallades impostos a l'educació pública! Nosaltres no paguem la seva crisi ...
Per una campanya de solidaritat amb el Cremona! ¡Assemblees conjuntes i en tots els centres i localitats!
La LOMCE, no passarà