L'aixecament que el jovent i la classe treballadora de Colòmbia protagonitzen des del passat 28 d'abril contra l'ultradretà de Duque ha commocionat el món sencer.

La brutal resposta repressiva de l'oligarquia governant, que fins al moment s'ha saldat amb més de 55 joves i treballadors assassinats a mans de les forces policials, milers de ferits i desapareguts, i centenars de detinguts, no ha aturat la mobilització popular. L’uribisme està desesperat i recorre a tot el seu arsenal de mort, incloses les seves bandes de paramilitars feixistes com s'ha vist en l'atac que va patir la Minga a la seva entrada a Cali.

L'aturada nacional s'ha transformat en una autèntica crisi revolucionària. Durant més de dues setmanes no hi ha circulació fluïda per cap de les principals vies, els ports funcionen sota mínims, són pocs els centres d'estudi que segueixen operatius, i el treball en moltes indústries s'ha aturat totalment. Les mobilitzacions diàries reuneixen a centenars de milers de persones, que podrien ser milions en una situació de normalitat sanitària, mentre l'ofensiva de la població contra l'oligarquia capitalista no para de créixer.

Aquest salt colossal en la lluita de classes a Colòmbia reprèn el fil dels aixecaments i insurreccions que des 2019 sacsegen el continent llatinoamericà, i porta l'acció de les masses fins a un nivell extraordinari.

Des del Sindicat d’Estudiants enviem tot el nostre suport i solidaritat amb la lluita del jovent, els treballadors i el poble de Colòmbia. Sou una inspiració! Com canten els nostres germans i germanes colombianes a les marxes: ¡A parar para avanzar, viva el paro nacional!