Solidaritat amb els i les estudiants en lluita! Prou repressió!

Des del Sindicat d'Estudiants i Esquerra Revolucionària volem enviar tota la nostra solidaritat als i les estudiants estatunidencs que estan mostrant la seva solidaritat internacionalista amb el poble palestí als Campus. Estem segurs que ni la repressió ni les mentides us podran frenar. El jovent a tot el món estem al vostre costat!

Som milions els qui ens mobilitzem contra el genocidi sionista i ens neguem a romandre passius davant d'aquesta injustícia. Un nou exemple d'això han estat les onades de mobilitzacions en solidaritat amb el poble palestí en universitats dels Estats Units.

La flama que s'ha anat estenent per diferents estats ha sorgit de les grans mobilitzacions dels i les estudiants al campus de la Universitat de Colúmbia, a Manhattan, on els manifestants han acampat durant setmanes exigint que la universitat talli totes les relacions amb institucions acadèmiques d'Israel i deixin de finançar entitats i empreses que estan fent negocis amb l'Estat sionista i lucrant-se del genocidi a Gaza, de l'apartheid i l'ocupació de territoris palestins.

A aquestes reivindicacions se li ha sumat també la de readmissió d'estudiants que han estat arrestats i que no es penalitzi els qui han estat participant en aquestes accions.

La repressió està alimentant la protesta. Una setmana després que la direcció de la universitat de Colúmbia truqués a la policia per desallotjar el campament – sense èxit, ja que els manifestants van tornar a ocupar el campus – les banderes palestines han onejant per les Universitats de tota la geografia estatunidenca. Han sorgit campaments en solidaritat amb Palestina al Massachusetts Institute of Technology, l'Emerson College, la Universitat de Califòrnia, Berkeley, la Universitat de Michigan, Harvard, la Universitat d'Austin a Texas, el campus de Twin Cities de la Universitat de Minessota, i cada vegada més.

El nerviosisme de la Casa Blanca és enorme. No es veia una cosa així des del moviment universitari en contra de la Guerra de Vietnam, i els capitalistes saben què significa això. De fet, només el 32% dels nord-americans plantegen que EUA ha de donar suport a Israel, i entre els menors de 30 anys és fins i tot menor.

Biden i l'Administració Demòcrata, així com el Partit Republicà, no estan aconseguint frenar el terratrèmol que viu Estats Units contra el genocidi sionista. El desafiament és tal que fins i tot l'assassí major Benjamín Netanyahu ha sortit a atacar el moviment estudiantil estatunidenc i el president del Congrés planteja que cal trucar la Guàrdia Nacional per posar punt i final a les massives acampades.

Els estudiants estan sent els grans protagonistes d'aquestes mobilitzacions històriques però també el professorat està jugant un paper molt destacat. Docents de la Universitat de Colúmbia participen en els debats de l'acampada i també han publicat un manifest denunciant la direcció de la universitat per militaritzar el Campus, arrestar els manifestants i violar els drets dels estudiants.

La repressió està sent dura però més dura és la voluntat de la comunitat universitària de continuar lluitant. Milers d'estudiants estan pensant: ens és igual que crideu la policia o l'exèrcit, que intenteu vulnerar la nostra llibertat d'expressió i reunió, que prohibiu organitzacions pro-Palestina com ha succeït a Harvard. Ens és igual tot. Continuarem costi el que costi.

Per descomptat, no estan faltant les veus que des dels mitjans de comunicació intenten titllar aquestes protestes d'antisemites. La participació de jueus antisionistes en totes aquestes acampades, tira pel terra una vegada més aquesta falsificació grollera. De fet, Estats Units ha estat gran exemple de mobilitzacions de la comunitat jueva des de l'inici d'aquest brutal genocidi i, durant aquestes setmanes en les mobilitzacions i campaments pro palestins a les universitats, no ha estat diferent.

No podran frenar el jovent internacionalista en lluita. És el moment de coordinar les accions a les diferents universitats i fer una crida a tots els i les estudiants, tant dels Colleges com dels instituts a seguir ocupant centres, impulsant comitès de lluita i estendre aquestes iniciatives al conjunt de la comunitat educativa.

Alhora, aquest esperit de rebel·lió, desobediència civil, i acció directa, s'ha d'estendre al moviment obrer, impulsant aturades i accions als ports, institucions públiques i empreses que col·laboren directament amb el genocidi, com ja va ocórrer als principals ports nord-americans o com ha ocorregut aquesta setmana amb els treballadors de Google. El moviment obrer nord-americà és poderós, tan poderós que pot posar contra les cordes l'acció còmplice de Biden i els demòcrates i al poderós lobby sionista responsables directes de garantir el manteniment de l'ofensiva criminal a Gaza.

L'acció directa del jovent i la classe treballadora estatunidenca és l'únic que està provocant suors fredes a Netanyahu i als seus socis sionistes a l'Oficina Oval.

Tota la nostra solidaritat amb els estudiants mobilitzats als Estats Units! Prou criminalitzar les que lluitem!

Visca la lluita per la llibertat del poble palestí! Parem el genocidi! La lluita internacionalista és l'únic camí!