Les retallades són les culpables!

Avui dijous 7 de febrer, durant la classe de Socials de 4t H d’ESO de l'INS Joaquim Rubió i Ors de Sant Boi, un tros del sostre ha caigut sobre diversos companys i companyes, ferint-ne a dos a la cama i colpejant el cap d’una companya, que ha hagut de ser traslladada a l’hospital.

Aquest greu incident es produeix després que els companys i companyes de classe aviséssim fa setmanes de l’existència d’una esquerda precisament a la zona del despreniment. Des del Sindicat d’Estudiants volem manifestar tota la nostra solidaritat i suport a les afectades i a les seves famílies, en particular als ferits i especialment a la companya que ha passat aquest matí a l’hospital i que necessitarà diversos dies de repòs absolut i d’observació posterior per seguir l’evolució del fort cop rebut.

Aquesta desgràcia té un culpable clar: les polítiques de retallades aplicades per la Generalitat en els darrers anys. El passat 29N vam buidar les aules en una vaga general del sector públic que va omplir els carrers amb desenes de milers d’estudiants i treballadors i treballadores, demanant la reversió de les retallades, i ho tornarem els cops que faci falta perquè les retallades no només provoquen una degradació de l’atenció educativa o sanitària, sinó que posen en perill la nostra pròpia integritat física.

La Direcció del INS Joaquim Rubió i Ors ha de posar-se al capdavant de la protesta contra la Generalitat i concretar una reunió d’urgència amb representants del Departament d’Ensenyament, del professorat, de l’AMPA i dels estudiants.

La única reubicació que de moment ha plantejat la Direcció del centre és la dels companys de 2n Batx a l’escola Amat Verdú, però encara no ha ofert cap solució pels alumnes de 4t d’ESO, fet que és especialment greu quan l’incident s’ha produït en una de les seves classes i tres d’aquestes han estat evacuades pels bombers aquest matí. El que plantegen és completament insuficient i no soluciona res!

Des del Sindicat d’Estudiants exigim al Departament d’Ensenyament l’aprovació i la posada en marxa d’una partida pressupostària extraordinària per realitzar totes les obres necessàries en aquest institut, però també en tots els INS/IES de Catalunya que s’han vist afectats durant anys per les retallades de Convergència (ara PDeCAT)- també aplicades pel govern de JxSí (PDeCAT+ERC) i no revertides pel govern de Quim Torra- i que es troben en situacions d’emergència com aquesta, per evitar que fets com els d’avui no es tornin a repetir.

En el cas de l’INS Joaquim Rubió i Ors, cal realitzar un anàlisi estructural que completi l’estudi preliminar que realitzarà l’arquitecte demà divendres 08/02, revisar totes les actuacions associades a les obres que van acabar el passat setembre i realitzar totes les reparacions necessàries, aturant la realització de les classes i reubicant en altres centres al conjunt dels estudiants de l’edifici mentre no tinguem la certesa de la seguretat de les instal·lacions.

Reversió de les retallades ja!

Augment dràstic de la inversió per a l’ensenyament!

Per una educació pública i de qualitat!