En la segona jornada de vaga educativa, milers de professores i estudiants hem sortit als carrers. Però no hem fet només nosaltres. Les mobilitzacions d’avui han tornat a comptar amb el destacat segell del personal sanitari. Tot i que només els metges podien fer vaga, el conjunt de sanitaris i sanitàries s’han mobilitzat amb fermesa.

A Tarragona, la mobilització de professores, estudiants i sanitàries ha estat un èxit. La mobilització organitzada per USTEC-STEs, CGT, Intersindical, FTC-IAC, COS i el Sindicat d’Estudiants, ha confluït amb la de la Plataforma Aturem Joan XXIII, aplegant dues mil persones!

A Girona, hem estat més d’un miler reclamant que els pressupostos augmentin dràsticament la inversió en educació i sanitat públiques i, com a moltes zones, defensant l’escola inclusiva. A Lleida, Mataró, Sant Feliu de Llobregat i Manresa centenars hem realitzat talls de carretera, enganxades de cartells, mobilitzacions i altres accions per a dir alt i clar que no farem ni un pas enrere en la lluita!

A Barcelona, centenars de professores i estudiants ens hem concentrat a les portes del Departament d’Educació. Quan hem arribat ens hem trobat la vorera tallada amb desenes de reixes situades al capdavant de nombrosos furgons policials. Així és com el Conseller Cambray tracta docents i estudiants, desoint les nostres justes reivindicacions i pretenent intimidar-nos. No ho aconseguiran! “Més educació i menys repressió!” i “Pressupostos policials per a escoles i hospitals!” cridàvem els manifestants, juntament amb “Cambray dimissió” i “No, no, no a la privatització!”.

En la concentració hem cantat consignes en suport a les reivindicacions del personal sanitari, defensant la unitat d’ambdues lluites. “Educació i sanitat, pública i de qualitat” o “Pere Aragonès, de quina mútua ets”?. Els i les sanitàries s’han mobilitzat avui a Barcelona amb contundència a les portes de centres d’atenció primària i hospitals, com els CAP Raval Nord i Sud i els hospitals del Mar, Sant Pau i el Parc Taulí. A més, una potent manifestació de 5.000 metges i metgesses ha recorregut els carrers des de Plaça Sant Jaume fins al Parlament, amb un seguiment de la vaga que ha superat el 70%.

Aquest Govern va prometre polítiques progressistes però ha fet tot el contrari. Però no ens resignem! La lluita continua! Dissabte tornarem als carrers amb una nova mobilització a la Plaça Sant Jaume (Barcelona) a les 11h. Fem una crida a tot el jovent i les famílies treballadores a participar en aquesta mobilització en defensa dels serveis públics!

Des del Sindicat d’Estudiants diem: hi ha força per a vèncer! El camí és l’extensió i la unificació de les lluites. Per això si el Govern no retrocedeix immediatament en els seus plans de destrucció i privatització de l’educació i sanitat públiques, és necessari convocar una vaga general del sector públic, per a colpejar amb encara més força i aconseguir els serveis públics que ens mereixem.

Dissabte tothom a les 11h a Plaça Sant Jaume!