Als professors i estudiants de l’IES Consell de Cent

EL SINDICAT D’ESTUDIANTS VOLEM INFORMAR DELS MOTIUS DE LA VAGA DEL 19 DE MARÇ I EL DIRECTOR CRIDA A LA POLICÍA I ENS POSA UNA DENÚNCIA

El Sindicat d’Estudiants i els sindicats de professors (USTEC, CCOO, UGT, CGT i ASPEPC) hem convocat vaga general d’estudiants i professors el dijous 19 de març, amb una aturada de classes durant tot el dia i manifestació a les 12h a Pl. Universitat. Els motius de la vaga són protestar contra la LEC i la política educativa del govern, i defensar l’educació pública.

Com fem a desenes d’instituts arreu de Catalunya, el Sindicat d’Estudiants convoquem la vaga informant als estudiants de cada centre a través de la propaganda escrita i de les assemblees d’estudiants (en hora del pati o en horari lectiu).

Malauradament, ens hem trobat que l’equip directiu d’aquest institut, concretament la cap d’estudis i el director del centre, estan vulnerant de manera escandalosa els drets dels alumnes a rebre la informació sobre les vagues, i no tenim més remei que explicar-ho públicament.

Durant el mes de febrer un company del Sindicat d’Estudiants s’ha presentat en dues ocasions al centre per concretar una reunió d’alumnes, i en totes les ocasions l’actitud de la cap d’estudis ha sigut la de negar en la pràctica el dret a reunió. El divendres passat, 13 de març, un company es va presentar per tercer cop a l’institut per tal de concretar una reunió d’alumnes, i el senyor Damian Montes Martínez, director de l’institut, es va negar a escoltar al company i el va fer fora del centre a empentes i de molt mala manera.

Dues hores més tard, un parell de companys del S.E. vam tornar al centre per tal de parlar amb el director o alguna persona de l’equip directiu disposada a parlar, i en aquesta ocasió no només s’ha negat a reunir-se i escoltar-nos, sinó que a més a més va cridar als mossos d’esquadra i va presentar una denúncia amb la falsa acusació de “amenaces i empentes”. Aquesta acusació és totalment falsa, i no es correspon amb el que els estudiants i professors que hi eren van presenciar. El que pretén amb aquesta acusació falsa és presentar-se com a víctima quan en realitat està negant els drets democràtics dels alumnes!

No seria la primera vegada que els mateixos individus que ens neguen el dret a reunió, després es dediquen a queixar-se de que els estudiants no coneixen els motius de les vagues per restar-lis importància i calumniar als estudiants que volem lluitar en defensa de l’escola pública.

Aquesta manera d’actuar creiem que és antidemocràtica, però a més a més vulnera els nostres drets recollits a la Carta de Drets i Deures. Segons l’article 17 “La reglamentació del dret de reunió ha de permetre l'agilitat del procés i, per tant, no pot incloure procediments d'autorització o de comunicació prèvia que dificultin el seu exercici”. Però en comptes d’agilitat el que ens hem trobat són excuses i traves burocràtiques per impedir que puguem informar dels motius de la vaga del 19 de març.

Potser el senyor director o la senyora cap d’estudis no estan d’acord amb la vaga del 19 de març. Potser estan a favor de la LEC i de la política del Departament. No sabem que opinen, però en qualsevol cas respectem el seu punt de vista. Però el que no podem permetre que sigui l’equip directiu qui decideixi sobre quines vagues es fan o quines organitzacions informen als alumnes. Les vagues d’estudiants les decideixen els propis estudiants, per això han de rebre tota la informació per poder decidir!

Si s’apliqués el mateix criteri amb els professors, llavors els sindicats de professors tampoc podrien fer reunions amb els professors si la direcció del centre no ho aprova. Aquesta manera d’actuar considerem que està molt lluny del diàleg i el respecte mutu, sinó que es correspon més aviat amb l’actitud autoritària que els empresaris (i encarregats) a les empreses privades apliquen quan els treballadors defensen els seus drets. Però l’institut Consell de Cent és un institut públic, i no una empresa privada!

El Sindicat d’Estudiants creiem que els estudiants i professors hem d’estar units en la lluita en defensa de l’educació pública, i de forma conjunta hem d’aconseguir que la convivència als centres es basi en la tolerància, la participació i la democràcia. En moltes ocasions tracten de que els estudiants i els professors estiguem enfrontats entre nosaltres. El Sindicat d’Estudiants estem totalment en contra d’aquesta manipulació. Els estudiants i els professors (cadascú des de la seva posició) hem de lluitar junts en defensa de l’educació pública i en defensa dels drets democràtics de la comunitat educativa.

Amb aquest comunicat volem informar d’aquests greus fets. Fem una crida al director de l’institut a que reflexioni sobre el seu comportament antidemocràtic i rectifiqui, retiri la denúncia amb la falsa acusació i no vulneri els drets dels estudiants a rebre informació de les organitzacions d’estudiants i a conèixer de primera mà els motius de la vaga del 19 de març i en general dels motius de la nostra lluita.

Volem informar dels motius de la vaga del 19 de març!
Tenim dret a assemblea d’estudiants!
VAGA D’ESTUDIANTS I PROFESSORS EL 19 DE MARÇ
TOTS A LA MANIFESTACIÓ – 12H PL. UNIVERSITAT