El passat 6 d'octubre es va celebrar a Tarragona una manifestació convocada pel Sindicat d'Estudiants, en la que van afegir-se el SEPC de l'Institut Martí i Franquès i Alternativa Jove, així mateix la va recolzar la Plataforma per la Defensa dels Drets Públics on hi participen els sindicats de CCOO, UGT i USTEC, l'Associació de Veïns dels Barris i altres entitats sense ànim de lucre com també el suport del moviment 15-M de Tarragona. En aquesta Vaga General d'estudiants es va fer una crida a tota la comunitat educativa a sortir al carrer degut als atacs a l'educació pública en diferents comunitats d'ençà l'estiu i que, en el fons, tenen un transfons comú d'atac als drets socials i l'àmbit públic. És per això, que el Sindicat d'Estudiants va decidir donar una resposta a nivell estatal.

Van assistir entre 300 i 400 manifestants entre els que es van destacar delegats sindicals de CCOO i UGT que es van sumar a la marxa. El SE va llegir el seu manifest i també ho van fer els companys de la SEPC de l'IES Martí i Franquès amb el seu a l'assentada que es va fer davant la seu d'Ensenyament. L'ambient va ser molt combatiu i reivindicatiu.

Al finalitzar el recorregut, des de la plaça Imperial Tàrraco i passant pel balbó del Mediterrani, a la seu d'Ensenyament i després de diversos parlaments, la sensació de que fa falta més lluita per tirar enrere aquests atacs es va fer palès i es va assenyalar la necessitat d'unió entre la lluita estudiantil amb la dels obrers i fer pressió als sindicats perquè es pronunciïn per una Vaga General que paralitzi el país.