A la reunió del Comitè de Lluita en Defensa de l'Educació Pública de Barcelona, impulsat pel Sindicat d'Estudiants, celebrat el passat 2 de novembre, es va aprovar:

1. Convocar una Jornada de Lluita als instituts per confluir amb els estudiants d'universitat el proper 17 de novembre, que consistirà en una vaga per poder anar a la manifestació a Barcelona.
  2. Aprovar una taula amb les reivindicacions de l'ensenyament secundari per incorporar-la a la lluita contra les retallades.

La taula reivindicativa és la següent:

TAULA REIVINDICATIVA DELS INSTITUTS PÚBLICS

Des del Sindicat d’Estudiants hem cridat a la participació activa dels estudiants de secundària en totes aquestes accions en defensa de l’ensenyament públic, i de manera rellevant, hem protagonitzat la jornada de vaga del passat 6 d’octubre, quan la immensa majoria dels estudiants van deixar buides les aules dels instituts i més de 15.000 joves vam ocupar els carrers del centre de Barcelona. Exigim al Departament d’Educació i al Govern de la Generalitat de Catalunya una reunió urgent per abordar les reivindicacions del moviment estudiantil català i que se sintetitzen en els següents punts:

1.     Cap lloc de treball és sobrer a l’educació pública. Readmissió immediata dels 2.000 professors interins acomiadats entre el gener i l’agost.

2.     Increment dràstic i immediat de la inversió a l’escola pública. El govern de CiU ha retallat els pressupostos destinats a l’ensenyament un 7,4% quan la partida a Catalunya ja era una de les més baixes d’Europa (3,6% del PIB el 2010). Per garantir la qualitat de l’educació pública, amb mitjans materials i humans suficients, és necessari arribar a una inversió del 7% del PIB.

3.     Ni un sol no admès a FP. Aquest any més de 50.000 estudiants s’han quedat sense plaça a la FP, estudiants que no poden estudiar per no haver-hi una oferta pública suficient, tant en Grau Mitjà com en Grau Superior. Cal crear tantes places com demanda hi hagi.

4.     No a la massificació. Contractació dels professors necessaris perquè les aules de l’ESO no tinguin més de 25 alumnes per classe i els de Batxillerat un màxim de 30.

5.     No als barracons. Aquest curs encara 20.000 estudiants a Catalunya cursaran en aules prefabricades i barracons. Pla de construcció de places públiques suficients.

6.     Contractació del personal de suport suficient. Contractació de psicòlegs, pedagogs i personal de suport i orientació necessari per garantir els reforços i ajudar als estudiants amb més dificultats.

7.     Prou de retallades a les Escoles Oficials d’Idiomes, a l’educació Primària, a la Infantil i a la Universitat. No a la pujada de taxes a la Universitat. No al copagament a l’educació pública. Per la dignificació de tots els trams educatius públics.

8.     Ni un euro del diner públic a l’escola privada. Fi de la política de subvencions amb diner públic per a aquells que entenen l’educació com un negoci.

9.     Reconeixement de tots els nostres drets democràtics. Pel reconeixement efectiu del dret d’assemblea en hora lectiva per a tots els estudiants, com ja passa a Andalusia i Extremadura.

10. Cap sanció o represàlia per exercir els nostre dret de Vaga.

11. No a la segregació de l’ensenyament públic en línies lingüístiques. La sentència del TSJC és reaccionària i antidemocràtica. Defensem una única xarxa educativa pública.

12. Fora la religió de les aules, en defensa de l’ensenyament públic laic. Els estudiants no necessitem que les aules s’utilitzin com a púlpit per guanyar adeptes. El que necessitem són desdoblaments d’idiomes, laboratoris, biblioteques ben dotades i professors suficients.

Proposem que a les reunions i assemblees d'estudiants que se celebrin els propers dies als instituts per convocar la Jornada de Lluita del 17 de novembre,  es discuteixin els diferents punts de la taula i que es votin (a la pròpia assemblea o classe per classe), i que ens comuniquin el resultat al Sindicat d'Estudiants:   Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.