Lluitar contra la LOMCE i en defensa de l'aprenentatge i ús del català: SÍ
Pactar amb CiU i sostenir al govern de les retallades: NO

El passat dimarts 28 de maig el president de la Generalitat, Artur Mas, va convocar una "cimera" contra la LOMCE (contrareforma educativa del PP que ara inicia el seu debat al Congrés dels diputats) a la qual van ser convidats els partits que representen les diferents opcions parlamentàries de l'esquerra al Parlament de Catalunya (ERC, PSC, ICV-EUiA i les CUP), juntament amb CiU i una representació de la comissió permanent del Consell Escolar de Catalunya.

Aquesta reunió es presentava com una "Cimera de la Comunitat Educativa" i segons CiU buscava presentar una imatge d'unitat front al PP mitjançant un acord de mínims per rebutjar la LOMCE i, especialment, l'atac que aquesta llei reaccionària suposa l'aprenentatge i ús del català. El govern de la Generalitat va presentar un seguit d'esmenes a la LOMCE basades en dictàmens del Consell Escolar de Catalunya, sobre la immersió lingüística en català, les competències de les comunitats autònomes en el currículum acadèmic, així com respecte a les revàlides ia la segregació per itineraris a l'ESO que imposa la llei de Wert. Les diferents forces polítiques que van participar en aquesta reunió es van comprometre a defensar de manera conjunta aquestes esmenes.

Des del Sindicat d'Estudiants volem manifestar:

1. En cap cas aquesta reunió s'ha tractat d'una "Cimera de la Comunitat Educativa" ja que a la mateixa no van ser convocats ni els sindicats del professorat i el personal laboral de l'educació, ni les associacions de pares, ni les organitzacions d'estudiants. El Consell Escolar de Catalunya és un organisme burocràtic que en cap cas reflecteix en la seva composició la realitat de la comunitat educativa.

2. Des del Sindicat d'Estudiants hem insistit una vegada i una altra que la defensa de l'ensenyament i ús del català va lligat a la defensa de la qualitat de l'educació pública, amb recursos i inversió suficient. El govern d'Artur Mas, però, és el govern de les retallades: Des de 2010, CiU ha retallat en educació prop de mil milions d'euros. Els pressupostos s'han desplomat un 17% (un 19% en universitat) i la inversió mitjana per estudiant ha caigut un 37%. A més de la pujada de taxes a la universitat d'un 66%, la imposició d'una nova taxa a la FP de 360 ​​euros anuals, o el col · lapse de les beques de menjador, entre altres mesures. L'última ha estat el Decret de Plantilla que dóna la potestat als directors dels centres d'elegir a dit als professors, tots aquests atacs compartits i subratllats per la mateixa LOMCE a la qual CiU demagògicament diu oposar-se.

3. Artur Mas i CiU tracten una i altra vegada d'utilitzar la qüestió nacional per desviar l'atenció i amagar les seves retallades i atacs. L'objectiu que buscava CiU amb aquesta reunió era precisament presentar a Artur Mas com un gran catalanista defensor dels drets democràtics, amagant els terribles efectes que estan produint les retallades en l'educació pública i oblidant com ja hem dit que en molts aspectes fonamentals, CiU està d'acord amb els plantejaments de la LOMCE (privatització de l'educació pública, elitització dels estudis superiors, repressió dels drets democràtics per als estudiants ...).

4. Des del Sindicat d'Estudiants entenem que també és necessària la lluita parlamentària contra la LOMCE, però, creiem que el punt central ha de ser la lluita al carrer, la mobilització massiva de tota la comunitat educativa mitjançant la vaga. El 9 de maig va demostrar el gran rebuig social que té la LOMCE a tot l'Estat. ¡Aquest és el camí!

5. El Sindicat d'Estudiants ha proposat a la Plataforma Estatal en Defensa de l'Escola Pública la celebració a l'acabar exàmens d'una Marxa Estatal a Madrid per tornar a demostrar l'aïllament social del PP i començar el curs 2013-2014 amb una nova convocatòria de vaga general de tota la comunitat educativa però en aquesta ocasió de tres dies, exigint la retirada de la LOMCE i la dimissió de Wert. Una convocatòria d'aquestes característiques posaria tota l'educació pública estatal en peu de guerra i impulsaria la lluita qualitativament, deixant contra les cordes al PP. Tenim força per tombar la LOMCE, però aquesta força es troba en la lluita i la mobilització i no a pactar amb un govern privatitzador i repressor com el de CiU.

6. Cada pacte amb CiU és oxigen per a un govern feble com el d'Artur Mas. Si totes les forces polítiques de l'esquerra neguessin seu suport a CiU, Mas cauria. En aquest escenari, un front de forces polítiques i socials d'esquerres que rebutgés conseqüentment totes les retallades i atacs que estem patint-vinguin d'on vinguin-i vinculés la lluita en defensa dels drets democràtics a la lluita contra el sistema capitalista connectaria amb la ràbia i la indignació de la majoria dels joves i treballadors de Catalunya.

Abaix el govern de les retallades
Continuem la lluita contra la LOMCE
Ni CiU, ni PP!