Després de les mobilitzacions d'Octubre: El Sindicat d'Estudiants proposa organitzar una Vaga General Educativa de 72h per al Novembre.

Wert dimissió, fora la LOMCE, el cop de taxa i el decret de beques!
No a les retallades de CiU! Retirada del decret de plantilles! No a la LEC!
Continuar la lluita fins a vèncer!

El passat 24 d’octubre vam fer història! Coincidint amb la tercera jornada de vaga general estatal estudiantil convocada pel Sindicat d’Estudiants, la suma amb els professors i els pares i mares ha paralitzat tota l’educació pública, en una demostració de força sense precedents: més de dos milions hem omplert els carrers en les més de setanta manifestacions, en una mobilització històrica. A nivell global, la vaga educativa ha sigut total en tots els territoris i en tots els trams, des de l’escola infantil, passant per la secundària i universitat. Després de l’èxit brutal del 24O des del Sindicat d’Estudiants ens reafirmem en els nostres plantejaments presents en aquesta convocatòria: cal unificar la lluita contra la contrareforma franquista de l’educació, per la dimissió del Ministre Wert, contra l’augment de les taxes i el decret de beques, contra les retallades vinguin d’on vinguin; aquest és el camí! La unitat en la lluita de tota la comunitat educativa, de la classe treballadora i la joventut pot fer possible la primera gran derrota del Partit Popular.

El Ministre Wert i la multimilionària Secretària d’Estat d’Educació, Montserrat Gormendio, han fet el ridícul més clamorós. En un intent patètic de minimitzar una mobilització massiva realitzaren un nou vídeo insultant contra la comunitat educativa en el qual “agraïen als professors, pares i alumnes per no secundar la vaga”. Quin escàndol més gran! La realitat ha sigut tot el contrari del que han intentat descriure aquests mentiders professionals. Les manifestacions en defensa de l’educació pública que han recorregut els carrers de les nostres ciutats i localitats no tenen precedents. A Barcelona, la manifestació va congregar a més de 200.000 estudiants, professors i pares i mares; mentre l’inici de la manifestació ja havia arribat a Pla de Palau encara hi havia gent passant per Plaça Catalunya! Més de 7.000 tant a Girona com a Tarragona, milers més a Tortosa i a Lleida... Però l’èxit no només es va limitar a Catalunya! Més de 300.000 en les capitals i localitats d’Andalusia, també més de 300.000 a Madrid, de 200.000 en les ciutats del País Valencià, xifres similars a Aragó i Galícia, on les manifestacions de Saragossa i Vigo van ser realment multitudinàries. A Extremadura, Múrcia, Castella i Lleó, Castella La Manxa, a Nafarroa, a Canàries, La Rioja, Cantàbria, la marea educativa ha sigut massiva. També cal destacar les mobilitzacions estudiantils del matí del 24O a Euskadi- de fet s’incorporaren molts professors, que van voler fer vaga tot i l’absència d’una convocatòria unitària-, a Vitoria-Gasteiz i Donosti, a on la vaga convocada per Iskale Sindikatua ha tingut el suport en els carrers de milers de joves, com va passar el 23O a Bilbo (més de 10.000 estudiants).

El Ministeri d’Educació del PP està en minoria absoluta. I si no reconeixen aquest fet, si no retrocedeixen immediatament i retiren la LOMCE, l’augment de taxes, el decret de beques, readmeten als 60.000 docents i tornen els més de 5.000 milions d’euros que han robat a l’escola pública, continuarem la lluita amb més força, amb més intensitat i amb major contundència.

Aquesta lluita la guanyarem!

Si el PP no retrocedeix, cal respondre amb una vaga educativa de 72 hores al novembre

No és casualitat que CiU i el PP tornessin a posar-se d’acord en una altra qüestió: havien d’intentar amagar l’enorme èxit de tota la comunitat educativa. Amb les seves xifres de seguiment i assistència no enganyen a ningú! Som nosaltres els que hem estat convocant la vaga als centres d’estudi, som nosaltres els centenars de milers que hem col·lapsat els carrers i hem corroborat el caràcter absolutament massiu de la mobilització. CiU ha intentat presentar que el 24O només era contra la LOMCE i el PP, però a la comunitat educativa no ens enganya! Ens mobilitzem contra les retallades a l’educació pública, vinguin d’on vinguin, i està clar que la Consellera Rigau no és precisament la més adequada per parlar: CiU i el PP estan d’acord en el principal, que és convertir l’educació pública en quelcom assistencial i que qui vulgui una educació de qualitat que se la pagui! Cap confiança ni suport per al govern de CiU! No defensarà el català per a la majoria aquell que està destruint l’educació pública per continuar-la venent als empresaris que en volen fer negoci!

La reacció que el Ministeri ha tingut el dia després del 24O, fent al·lusió a un possible “diàleg”, cal entendre-la com el que és realment: un símptoma de la seva extrema debilitat. Des del Sindicat d’Estudiants volem deixar molt clar que aquest Ministeri ha demostrat en aquests dos anys el seu caràcter autoritari, la seva arrogància i el menyspreu per la justa lluita dels estudiants, dels professors i dels pares i mares. Aquest comportament dels responsables educatius del PP, i això ho hem tornat a viure en la vaga indefinida dels docents de Balears, és una barreja de nostàlgia pel franquisme i d’ofensiva brutal contra els drets socials de la població. Els plans del PP, del seu Ministre Wert, són liquidar per complet l’educació pública, privatitzar aquest dret en benefici de la Patronal i la Conferència Episcopal, i retreure’ns a les cavernes educatives del franquisme. Per això, no acceptarem cap retoc cosmètic de la LOMCE. Exigim la seva retirada immediata i sense condicions. I assenyalem que, si alguns dirigents parlamentaris, com sembla ser que passa amb els responsables del PSOE, estan temptats a atribuir-se una representació de la comunitat educativa que no els correspon, que no tenen, i asseure’s a negociar amb el PP canvis secundaris de la contrareforma educativa (LOMCE), no ho acceptarem. Al contrari, denunciarem aquestes maniobres oportunistes que vénen precisament d’aquells que en lloc de realitzar una oposició contundent al PP, de cridar a la mobilització per tal d’exigir la dimissió del govern de la dreta, no fan més que reclamar pactes d’Estat i donar aire al govern en totes les oportunitats en que tenen ocasió.

Des del Sindicat d’Estudiants cridem a tota la comunitat educativa a la màxima unitat i a la mobilització més contundent per tal de tirar enrere la LOMCE, les retallades a l’educació (tant de CiU com del PP) i recuperar als milers de professors acomiadats. El dret a l’educació pública el van arrencar els nostres pares i avis en les lluites dels anys setanta; ningú ens el va regalar! Va ser fruit de la mobilització de milions, d’una generació de lluitadors, la que ho va ser possible. I ara, que ens volen arrencar aquest dret, hem de lluitar igual que abans, amb la mateixa força i la mateixa confiança, recuperant els mètodes de lluita que van fer possible la seva conquesta. Som molt més forts que ells! En la nostra opinió cal endurir la mobilització si el Ministre Wert no dimiteix, si no retira la LOMCE i tots els atacs i retallades. És per això que des del Sindicat d’Estudiants proposem a la Plataforma Estatal en Defensa de l’Ensenyament Públic, al Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), als companys d’USTEC-STE’s, CCOO, UGT, CGT, de FAPAES i FAPAC, a les assemblees grogues i a totes les organitzacions i col·lectius, organitzar en el mes de novembre una nova vaga general educativa, però aquest cop de 72 hores, buscant a més la confluència en la mobilització amb altres sectors en lluita, per tal de triplicar la nostra força. Aquest és l’únic camí per tal d’aconseguir defensar el nostre dret a una educació pública i de qualitat, gratuïta, laica i democràtica.