Entrega de firmas

El Sindicat d'Estudiants (SE) ha lliurat en el registre del Ministeri d'Educació un total de 143.670 signatures recollides en Change.org per demanar la retirada del Decret aprovat el passat 30 de gener, que permet que les universitats puguin crear graus universitaris de tres anys. La secretària general del sindicat, Ana García, ha subratllat el suport obtingut per la iniciativa i ha agraït a les més de 143.000 persones que han subscrit la iniciativa, en entendre que "no són solament estudiants" sinó "ciutadans normals i corrents que entenen que la universitat pública és una conquesta de tota la ciutadania". "Creiem que és significatiu de la resposta i l'alarma social que s'ha generat entorn d'aquesta contrareforma educativa. Ha estat brutal.", ha assegurat.

A més, ha declarat que l'organització estudiantil "no pararà" i "seguirà al carrer" també després de la vaga educativa convocada pels sindicats de professors i diverses organitzacions d'estudiants pel proper 24 de març fins que es produeixi la derogació de la norma. "Si la propera vaga del 24 de març no és suficient, per descomptat que seguirem. Que tingui molt clar el ministre que això no acaba aquí i que anem a estar al carrer fins que no li quedi més remei que retirar el 3+2 i tots els atacs contra l'educació pública que està llançant aquest govern", ha subratllat.