Foto Asamblea de docentes¡Aquest és el camí!

¡21,22 i 23 d'octubre tots a la vaga!

Avui hem conegut la notícia de la retirada de la reaccionària llei de l’avortament que pretenia imposar el PP, la dimissió d'Alberto Ruiz-Gallardón i la victòria de la Marea Verda a Balears contra el Decret de trilingüisme. Totes aquestes victòries són conseqüència directa de la lluita al carrer en els últims mesos. Després d'aquestes victòries la lluita continua fins fer fora Wert i tots els atacs a l'escola pública.

Després d'un any d'intenses mobilitzacions a les Illes Balears contra el Decret de trilingüisme (TIL), que busca marginar l'ensenyament del català, i contra les retallades i atacs del PP contra l'ensenyament públic, s'ha aconseguit avui una gran victòria en ser declarat nul l’esmentat Decret pel TSJIB. Evidentment aquesta victòria no és producte simplement d'una bona estratègia jurídica en els tribunals, sinó principalment de les mobilitzacions massives i contundents als carrers de tots els pobles i ciutats de les Illes, amb manifestacions no vistes en dècades i amb una vaga indefinida que va durar tres setmanes i en la qual es va recaptar, com a caixa de resistència perquè els professors poguessin continuar la lluita, més de 300.000 euros de solidaritat entre milers de joves i treballadors de les Illes i altres parts de l'Estat.

Aquesta impressionant marea verda va ser contestada pel PP com sempre fan, amb menyspreu i amb una brutal campanya de repressió, sancionant directors i professors, prohibint i multant per posar pancartes o senyeres en col·legis o instituts, tractant de frenar la mobilització mitjançant la por . Però no ho van aconseguir, i de nou aquest curs va començar el 15 de setembre amb una nova vaga educativa que va demostrar que la lluita en defensa de l'escola pública i per la defensa del dret a l’ensenyament en català a les Balears està més viva que mai . Ara aquesta sentència posa el RIP al Decret i al Govern de Bauzá.

Aquesta nova victòria posa de manifest que la força de la mobilització pot tombar tots els atacs del PP. Ja són diverses les victòries que demostren la validesa d’aquesta idea. Avui mateix hem pogut conèixer que es retira la reaccionària llei de l’avortament i la dimissió de Gallardón, però des de fa mesos hem tingut molts exemples en aquest sentit: la Marea Blanca a Madrid, Gamonal a Burgos, Coca-Cola, etc ..., demostra l’enorme força dels joves i els treballadors. Cal per això colpejar ara amb més contundència, perquè se sumi a aquesta impressionant victòria una més, la retirada de la LOMCE i de totes les mesures contra l'escola pública aprovades pel PP, i la dimissió del nefast ministre Wert. Per això des del Sindicat d'Estudiants ens reafirmem en la necessitat de seguir l’exemple de les Balears, de la seva emblemàtica lluita, de la seva caixa de resistència i de les seves multitudinàries manifestacions. 'Aquest és el camí !!

Per això el 21, 22 i 23 d'octubre cridem a la vaga estudiantil en els Instituts i Universitats de tot l'Estat, perquè ES POT. Per això cridem a professors, pares i mares a acompanyar-nos, a anar al nostre costat a la vaga el proper 23 d'octubre, a convertir la revolta social en una força imparable que acabi amb aquest ministre i aquest Govern de malson per a la majoria de la societat.