Dijous 23 de febrer a les 17h a l'Àgora de la UJI

És més que conegut que a la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló imparteixen classe diferents professors implicats en casos d’assetjament sexual cap a alumnes. Tocaments a estudiants i altres professores, comentaris indecents i obscens, insinuacions sexuals per millorar la nota, propostes de cites privades per a “compartir aspectes de les assignatures”... s’han succeït des de fa més de 10 anys.

El 25 de novembre de 2019 més de 100 testimonis anònims van confirmar-ho tot brutalment. La culpabilitat dels tres professors protagonistes d’aquestes pràctiques repugnants està més que provada. Malgrat això, l’equip rectoral de la UJI continua rentant-se les mans, excusant-se cínicament i convertint, en els fets, una Universitat pública en un espai totalment insegur per a les dones i joves.

No volem compartir aula amb depredadors sexuals. Lliures i Combatives i el Sindicat d’Estudiants exigim que els professors assetjadors han de ser expulsats de forma immediata de la UJI i apartats de la carrera docent.

Ni un pas enrere!  Mobilització feminista front la violència sexual masclista

Ara que s’apropa el 8 de març, tornarem a viure un espectacle hipòcrita per part de la Universitat, que tornarà a decorar els seus edificis amb temàtica feminista i farà moltes declaracions sobre el seu compromís amb la igualtat. Cal ser pocavergonya!

Les i els estudiants no mirarem cap a una altra banda. Fem una crida a la mobilització contundent a la UJI el pròxim 23 de febrer, estudiants de la UJI, i també professores, treballadores, a més dels estudiants d’ESO, Batxillerat i FP de Castelló.

La VAGA ESTUDIANTIL FEMINISTA del 8 de març i la manifestació d’estudiants de les 12h serà el següent pas d’aquesta lluita. Unifiquem les reivindicacions i les nostres forces perquè tot Castelló sencer es pronuncie en contra d’aquesta situació, junt la resta de reivindicacions d’aquest dia, amb la lluita massiva de la joventut i les dones de la classe treballadora als carrers.