Prou desorganització als plans d’estudi per part de la Conselleria d’Educació!

Els i les estudiants de Batxillerat del País Valencià estem fartes de totes les traves i impediments que ens trobem per a accedir a la Universitat. Denunciem l’EBAU per ser una prova classista i d’avaluació arbitraria que provoca que milers de nosaltres, especialment aquells que tenim menys recursos, no accedim a la Universitat pública. És absolutament injust que el treball i els coneixements de dos anys, que a més ja són avaluats pels nostres docents, siguen avaluats de nou en unes proves de tres dies. Els exàmens de l’EBAU tenen un cost superior als 50 euros, i les taxes universitàries de mitja  arriben als mil euros, el filtre definitiu per a les famílies de classe treballadora víctimes de la pobresa i la precarietat.

Amb l’EBAU són tot dificultats des de 1er de Batxillerat. La Conselleria d’Educació, encara no ha donat a conèixer les matèries ni els continguts exactes de les proves de l’EBAU de 2024, per la qual cosa els nostres docents no tenen cap guia per a planificar els continguts del següent curs. Aquest endarreriment no és nou, al curs anterior, els professors no hi saberen del contingut de les proves de l’EBAU fins al mes d’agost, setmanes abans de l’inici del curs. Al problema de la falta de planificació, els estudiants dels barris més humils hem de patir la manca de docents per a moltes assignatures optatives, especialment les d’humanitats i artístiques, el qual és conseqüència directa de la greu manca de docents malgrat que la Conselleria d’Educació ho amague. Aquesta Conselleria dona prioritat als interessos econòmics en compte de a les necessitats educatives de les famílies de classe treballadora.

Rebutgem que el pas per Batxillerat es reduïsca a preparar-nos per a superar una prova de tres dies, en matèries les quals responen exclusivament als interessos econòmics dels capitalistes, en compte de buscar desenvolupar les nostres capacitats, coneixements i aspiracions de manera ampla. L’EBAU, per la seua arbitrarietat i exigència, acaba convertint-se en un una prova nociva per a la nostra salut mental, creant-nos ansietat, depressions i altres trastorns mentals a les estudiantes i també les nostre famílies.

Davant l’EBAU i la manca de planificació de la Conselleria d’Educació exigim:

1. Eliminació de l’EBAU i accés directe a la universitat aprovant el batxillerat.
  1. Inversió a la Universitat Pública que garantisca places universitàries per a totes i tots amb accés completament gratuït. Ja n’hi ha prou de taxes de milers d’euros.
  1. Pla d’inversió per a baixar les ràtios de l’educació secundaria a 15 alumnes per aula i professor. Construcció de nous i ampliació/rehabilitació dels centres públics existents. Contractació de milers de docents i de psicòlegs per aconseguir una educació pública de qualitat, en valencià i amb assignatures optatives reals.
  1. Eliminació de tots els concerts educatius i incorporació a la xarxa pública de l’educació concertada i privada i de la Universitat privada. L’educació és un dret, no un negoci!
  1. Prou de gestionar l’educació pública com una entitat privada al servei dels interessos econòmics. Per una educació pública sota el control dels docents, les famílies i els estudiants. Volem una vertadera educació pública i democràtica, baix el control exclusiu de docents, familiars i estudiants.

Des del Sindicat d’Estudiants de l’IES Ballester Gozalvo (València) fem una crida a difondre i recolzar aquest comunicat a totes les i els estudiants del País Valencià a través d’una recollida de signatures i cridem tant al professorat com a les i els estudiants de tots els centres d’estudis a organitzar actes de protesta, aturades, assegudes, etc. a l'hora de l'esbarjo acompanyades de la lectura d'aquest comunicat.

Per una educació pública, de qualitat, en valencià i gratuïta des d’infantil a la Universitat.

Docents, famílies i estudiants, unides endavant!

Sindicat d’Estudiants a l’IES José Ballester Gozalvo

València, 23 de Maig de 2023