A pesar del silenci dels mitjans de comunicació estatals: els estudiants hem protagonitzat una mobilització històrica.

Desenes de milers d'estudiants de tot el País Valencià hem eixit al carrer de manera unànime contra les retallades i els atacs a l'educació i els serveis públics. Milers i milers de companys d'instituts, universitat, juntament amb una desatacada presència de pares i professors, hem inundat els carrers en la jornada de Vaga convocada el dia d'avui pel Sindicat d’Estudiants, en el País Valencià.

De forma generalitzada tots els instituts públics han quedat completament deserts. Les mobilitzacions en el dia d'avui s'han perllongat per tot el territori, des de Guadassuar fins al nord de Castelló, en un ambient de ràbia, de força i enorme combativitat.

Sense cap dubte la ciutat de València, amb una participació que superava clarament els 20.000 estudiants, ha estat la qual ha assistit a una major participació en les manifestacions. A Castelló érem prop de 2.000 els que omplíem els carrers.

Més de dues desenes de milers de persones hem recorregut el centre de la ciutat a crit net contra la política del PP i les seues retallades, contra la corrupció galopant que s'ha fet fort durant anys al País Valencià, contra decisions injustes dels tribunals que tenim a veure dia sí i dia també, contra la repressió que patim els joves i tots aquells que defensem el públic, contra els banquers i grans capitalistes que s'estan fent d'or amb aquesta crisi mentre les famílies treballadores no parem d'afrontar més i més atacs, i finalment demanant la convocatòria d'una Vaga General amb la qual canviar per complet aquesta situació.

En el desenvolupament de la manifestació a València hem coincidit en els carrers amb una concentració que estaven realitzant els treballadors de l'Hospital Clínic. Quan ens hem trobat en el transcurs de la manifestació hem decidit unir les nostres forces en defensa de la sanitat i l'educació pública en una única mobilització contra les retallades i per la defensa dels serveis públics. En aqueix moment milers de joves hem rebut als treballadors de l'Hospital al crit d'”Obrers i estudiants, units i endavant!”.

Quan vam arribar al final del recorregut vam donar la paraula a diversos estudiants que es van dirigir al conjunt de la manifestació, , entre ells cap destacar als companys de la Koordinadora de Kol•lectius Parke Alkosa, que estan protagonitzant una dura lluita contra les retallades, i l'acomiadament de 30 treballadors socials.

Finalment el coordinador del Sindicat d’Estudiants, Carlos Naranjo, ha fet una crida a continuar la lluita, exigint la convocatòria d'una vaga general en tota l'ensenyament i en el sector públic als dirigents sindicals, així com una Vaga General amb la qual frenar la recentment aprovada reforma laboral; que com va explicar el company perjudica greument als treballadors i als seus fills, mentre que assegura més beneficis per als grans capitalistes.

Durant tota la manifestació, i en la intervenció del company Carlos, ha estat molt present la repulsa a la repressió patida en el dia d'ahir pels companys de l'IES Lluis Vives, on a través dels vídeos i reportatges periodístics hem pogut ser testimonis d'una brutalitat policial inacceptable. D'aquesta forma molts joves, així com pares i professors, portaven cartells i fulles en els quals es podia llegir consignes com “Més educació, menys corrupció, menys agressions”. També han estat molts els cartells fets pels estudiants en els seus centres d'estudi i amb els seus professors: “No més retallades en educació”, “Les retallades només serveixen per a fer vestits”, “No a les retallades”, “Nosaltres som el futur”, “No a les tisores”, “L'única lluita que es perd és la qual s'abandona”.

Una vegada acabada la manifestació centenars d'estudiants es van dirigir al carrer on ahir es van produir les agressions policials contra els estudiants de l'IES Lluis Vius i van procedir a realitzar una asseguda pacífica en denúncia d'aquests lamentables fets. Mentrestant els antidisturbis no han deixat de tindre una actitud provocadora amb un immens desplegament policial i han procedit a realitzar continus registres als voltants de la Plaça de l'Ajuntament a la gent jove. Finalment, i a última hora de la vesprada, nombrosos companys ens han cridat per a informar-nos de la detenció d'almenys 6 estudiants per part de la policia.

El Sindicat d'Estudiants exigeix l'alliberament immediat de tots els detinguts, així com el cessament immediat de les actituds provocadores i repressives que estem patint, especialment en els últims dies. És necessari depurar responsabilitats d'aquesta situació a tots els nivells, començant per la dimissió de la delegada de Govern

Des de l'SE continuarem amb les mobilitzacions en defensa de les escola pública i contra les retallades. Fem una crida a participar amb forces redoblades en les manifestacions del diumenge contra la Reforma Laboral, i en les pròximes hores farem públiques noves accions per a continuar la lluita.

Solidaritat amb els companys de l'IES Lluis Vives!
En defensa de l'educació i els serveis públics, no a les retallades!
Prou de limitacions al dret de manifestació i del dret d'expressió!

{youtube}B1PtF7JFm-Q&feature{/youtube}

{youtube}F02QsbLZTPU&feature{/youtube}