La pròxima, setmana de lluita contra les retallades, la LOMCE, i l’atac a les llengües oprimides

Descarrega't l'octaveta

Des del Sindicat d’Estudiants denunciem l’eliminació d’una línia en valencià al CP Pare Català, en mig d’un curs, i ens solidaritzem amb els estudiants, pares i mares afectades. Com diu l’AMPA, ‘Si res no ho atura, abans d'un mes (...), 21 xiquets i xiquetes que volen estudiar en valencià ho hauran de fer obligatòriament en castellà. A més, açò obligarà a re agrupar totes les classes, o siga, desfer grups ja consolidats, canviar de mestra, destruir els referents que ja s'han creat, etc.’

La Conselleria diu que està obligada judicialment per dues famílies que han demanat per als seus fills classes en castellà. Però això és una excusa. Cap sentència ha decidit això. Es tracta d’un atac més a la llengua. Per tot això recolzem la demanda de solidaritat amb el centre. Al mateix lloc, entenem que aquest és només un cas més de la política de retallades, i al mateix lloc d’españolización (com diu el ministre Wert) que s’està aplicant per part de la Conselleria i del Govern de Rajoy. La salvatge retallada d’unitats, apart d’empitjorar la qualitat de l’ensenyament públic, afecta especialment a les línies en valencià, negant així el dret de tots els estudiants a aprendre el i en valencià. En aquests moments la comunitat escolar del CP Ciutat de Cremona, d’Alaquàs, resisteix amb el seu tancament en contra del tancament d’unitats.

La prevista aplicació de la LOMCE, si no l’evitem, serà un enorme pas enrere de l’ensenyament públic, i també un atac molt greu a l’ensenyament i la normalització dels idiomes minoritàries a l’Estat. De fet, el Govern de Rajoy ahir va garantir que, en aplicació d’aquesta llei, ‘se garantizará el derecho de todos a aprender el castellano’, o siga, es limitarà molt més l’ensenyament del i en català, eusquèra i gallec, com ja fa la dreta en Navarra, les Illes, Galícia i ací mateix. Per això la lluita és global.

Enfront de tot això proposem

- Màxim suport a les accions que decidisca l’AMPA del CP Pare Català.
- Tots a la vaga d’estudiants del dimecres 26 i dijous 27 a tot l’Estat, contra la LOMCE, les retallades i els atacs a les llengües oprimides!
Tots a la manifestació! (el dijous; cita a les 12 enfront d’Història).
- Assistència també a la manifestació que l’AMPA del CP Ciutat de Cremona ha convocat per al dissabte 29 pel matí, contra l’eliminació d’unitats.
- Exigir a la Plataforma per l’Ensenyament Públic que complisca el seu necessari paper com impulsor, extensor i coordinador de la lluita
i s’implique a fons en aquestes mobilitzacions.