En la tarda d'ahir més de 70.000 professors, estudiants, pares i mares, van sortir als carrers de Madrid per a protestar contra les retallades en l'educació pública aprovats pel govern d'Esperanza Aguirre.

Desenes de pancartes, plantilles senceres de centenars d'Instituts de Madrid denunciaven les retallades sofertes en cada un d'ells, indicant-se quants professors havien estat acomiadats. Quan la capçalera de la manifestació arribava al final del recorregut, encara sortien de la plaça de Neptú els últims milers de manifestants. Durant la manifestació es va respirar un ambient d'enorme confiança i força, cantant-se consignes contra Esperanza Aguirre i les seves retallades, i en defensa de l'escola pública.

Malgrat tot aquest clam, seguim assistint a les constants provocacions d'Esperanza Aguirre, i la seva consellera d'educació, Lucía Figar, tractant de criminalitzar als professors, i fins i tot arribant a plantejar que no hi ha cap retallada i que és tot un muntatge gratuït contra el seu Govern. En aquest sentit, quan es diu que estem assistint a una protesta amb motivacions polítiques, des del Sindicat d'Estudiants diem que així és, una protesta contra la política privatitzadora de la Comunitat de Madrid, i en defensa d'una política que defensi una educació pública, gratuïta, laica i de qualitat.

La demostració de força que va tornar a protagonitzar ahir el conjunt de la comunitat educativa en defensa de l'escola pública, posa en evidència les ganes i disposició a la lluita de professors, estudiants i famílies. Aquest és el camí, la lluita i la mobilització en el carrer. Des del Sindicat d'Estudiants fem una crida als alumnes de secundària de Madrid per a secundar, al costat del professorat, les 3 jornades de vaga convocades en l'educació pública per a la pròxima setmana. D'altra banda, creiem que és necessari plantejar-se ja un horitzó més enllà dels diferents aturs convocats en les diferents Comunitats Autònomes pels sindicats de l'ensenyament, posant sobre la taula la convocatòria d'una vaga de 24 hores en tot l'Estat en defensa de l'educació pública.

Per això des del Sindicat d'Estudiants hem convocat vaga general d'estudiants de secundària en tot l'Estat per al dia 6 d'octubre, perquè els joves puguem respondre en els carrers a tots els plans d'ajustament i contrareformes que estan dilapidant el nostre futur.